Опубликовано 23.05.2016 в 11:58
УДК: 371.215
Current needs of the society that are reflected in educational objectives derived from communicative competence and the ultimate objective of studying English as a foreign language, are more in the foreground. One of these current needs is the ability to communicate effectively. Speaking as a skill is still more and more emphasized as employers look for communicatively competent employees. The author pays due attention to this particular skill and explores it in detail by providing a clear summary of speaking sub-skills, a precise description of a proper and successful speaking activity and a typology of speaking activities needed to be practiced in English classrooms.
ФОРМИРОВАНИЕ РЕЧЕВЫХ НАВЫКОВ ПРИ ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ СТУДЕНТОВ ВУЗОВ
В настоящее время цели обучения иностранным языкам наиболее полно отражают актуальные потребности общества. В этой связи на первый план выходит изучение английского языка с целью обретения коммуникативных навыков, так как эффективное иноязычное общение является первоочередной задачей, стоящей перед современным обществом. Так, работодатели все больше внимания обращают на умение своих сотрудников говорить на иностранном языке. Автор подробно рассматривает данный навык посредством описания видов говорения, а также наиболее эффективных типов речевых упражнений, которые необходимо практиковать на уроке английского языка как иностранного для успешного обретения иноязычных коммуникативных навыков.
Библиографический список
Библиографический список
1. Brown H. D. Principles of Language Learning and Teaching. – Pearson Education, 2000. – 350 p.
2. Gondová D. Teaching English: A Guide for English Teacher Trainees. – Žilina: EDIS, 2010. – 125 p.
3. Harmer J. The Practice of English Language Teaching. – New York: Longman Group UK Limited, 1991. – 296 p.
4. Harmer J. The Practice of English Language Teaching. – Harlow: Pearson Education Limited, 2001. – 371 p.
5. Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom. – Oxford: Oxford University Press, 2000. – 447 p.
6. Horváthová B. Implementing Language Learning Strategies into a Series of Second Foreign Language Learning Textbooks // Journal of Language and Cultural Education. – 2014. – Vol. 2, No. 1. – pp. 60–94.
7. Kováčiková E. Project based education in English for Specific Purposes in Slovak higher education // Modernization of teaching foreign languages: CLIL, inclusive and intercultural education. – Brno: MU, 2010. – pp. 69–85.
8. Lindsay C., Knight P. Learning and Teaching English: A Course for Teachers. – Oxford: University Press, 2006. – 188 p.
9. Pokrivčáková S. Modern Teacher of English. – Nitra: ASPA, 2012. – 156 p.
10. Reid E. Kurikulum a kurikulárna reforma jazykového vzdelávania na Slovensku // XLinguae.eu - A Trimestrial European Scientific Language Review. – 2010. – Vol. 2, No. 2. – pp. 27–31.
11. Scrivener J. Learning Teaching: A Guidebook for English Language Teachers. – Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2005. – 431 p.
12. Scrivener J. Learning Teaching. – Oxford: Macmillan Publishers Limited, 1998. – 218 p.
13. Straková Z., Cimermanová I. Teaching and Learning English Language. – Prešov: FHPV PU, 2005. – 138 p.
14. Ur P. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. – Cambridge: Cambridge University Press, 1991. – 375 p.
Выходные данные статьи: Kohutová V. Teaching speaking in a nutshell for university students and teachers of English language as a foreign language [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2016. – №6. – Режим доступа: https://journal.mrsu.ru/arts/teaching-speaking-in-a-nutshell-for-university-students-and-teachers-of-english-language-as-a-foreign-language