Опубликовано 27.05.2015 в 15:14
УДК: 811.111:81-051(437.6)
During the last three decades, English has been an important component of Slovak education system. In this connection, English pronunciation is a crucial feature and a difficult skill for Slovak learners to acquire. The paper analyses how English pronunciation was surveyed and studied by selected Slovak scholars. The analysis of six Slovak authors and their research papers focuses on the individual aspects that affect the uptake of English pronunciation by Slovak learners in a broader context connected to segmental and suprasegmental features of English phonology.
ОБУЧЕНИЕ АНГЛИЙСКОМУ ПРОИЗНОШЕНИЮ В ТРУДАХ СЛОВАЦКИХ ИССЛЕДОВАТЕЛЕЙ
За последние три десятилетия английский язык стал важным компонентом Словацкой системы образования. При этом английское произношение является наиболее актуальным аспектом и самым трудным навыком для словацких учащихся. В статье представлен обзор исследований, проведенных учеными Словакии по данной проблеме. Анализируются работы шести словацких ученых с точки зрения индивидуального подхода к преодолению трудностей освоения английского произношения словацкими учащимися, который базируется на широком контексте в связи с супрасегментными характеристиками английской фонологии.
Библиографический список
Библиографический список
1. Beňuš Š. a kol. Výučba výslovnosti cudzích jazykov pomocou porovnávacej akustickej analýzy. – Nitra: UKF v Nitre, Filozofická fakulta, 2010. – 113 p.
2. Bilá M., Eddy E. English Phonetics and Phonology for Slovak Students. – Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2012. – 96 p.
3. Datko J. An Inspection of High School EFL Teachers' Views on Their Confidence in Teaching Correct English Pronunciation // Current Trends in Educational Science and Practice. – Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně. – 2013. – pp. 45–51.
4. Jenkins J. Global English and Teaching of Pronunciation. – URL: https://www.teachingenglish.org.uk/article/global-english-teaching-pronunciation.
5. Kráľová Z. Slovensko-anglická zvuková interferencia. – Žilina: EDIS-vydavateľstvo Žilinskej univerzity, 2011. – 101 p.
6. Kráľová Z., Metruk R. Teaching and Learning Pronunciation // Journal of Interdisciplinary Philology. – 2012. – Vol. 3, No. 2. – pp. 19–37.
7. Pokrivčáková S. CALL and Teaching Pronunciation // CALL and Foreign Language Education. – Nitra: UKF Nitra, 2014. – pp. 29–37.
8. Reid E. Internet Pronunciation Activities as an Attractive Way of Teaching Pronunciation // e-TEFL Proceedings from the International Scientific Conference. – Nitra: UKF Nitra, 2014. – pp. 47–51.
9. Scrivener J. Learning Teaching. – Great Britain: Macmillan Second Edition, 2005. – 432 p.
Выходные данные статьи: Bodorík M. Teaching English Pronunciation in the Field of Slovak Research [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2015. – №14. – Режим доступа: https://journal.mrsu.ru/arts/teaching-english-pronunciation-in-the-field-of-slovak-research