В статье рассматриваются некоторые подходы к выделению понятия имидж, его применение к предпринимательству в средствах массовой информации. Приводятся итоги контент-аналитического исследования газеты «Белорусы и рынок», анализ контента районной газеты «Голас Любаншчыны» и интернет-ресурса «Слово делу». Выделяются особенности формирования имиджа современного белорусского предпринимателя национальными средствами массовой информации, в том числе и интернет-ресурсами. Дается ответ на вопрос: кто же он – белорусский предприниматель по материалам СМИ?
Entrepreneur Image in Belarusian Mass Media: Formation Features
The paper considers some of the approaches to the image concept as well its application to entrepreneurship in the media. We present the results of a content analytical study of the newspaper «The Belarusians and Market», the content analysis of the regional newspaper «Golas Lyubanshchyny» and the web site «Business Voice». We identify the peculiar features of the modern Belarusian businessman image formation in the national media, including online resources. We answer the question: who is a Belarusian businessman in the eyes of media?