Опубликовано 02.06.2022 в 16:21
УДК: 330.47
По мере развития цифровых технологий современные компании должны учитывать изменения в поведении потребителей. Статья рассматривает особенности применения технологии Data Mining для анализа клиентской базы на примере рынка телекоммуникационных услуг. Среди возможностей Data Mining – обеспечение информационной прозрачности и прогнозирования взаимоотношений с клиентами.
DATA MINING AS PART OF CLIENT DATABASE ANALYSIS OF TELECOMMUNICATIONS COMPANIES
As digital technologies advance, modern companies must take into account changes in consumer behavior. The article considers the features of using Data Mining technology to analyze the client base on the example of the telecommunications services market. Among the possibilities of Data Mining is the provision of information transparency and forecasting of customer relationships.
Библиографический список
Библиографический список
1. Chih-Ping C. Forming digital self and parasocial relationships on YouTube // Journal Consum. – 2016. – Vol. 16, Iss. 1. – P. 232–254.
2. Chen C. P., Weng J.-Y., Yang C.-S. & Tseng F.-M. Employing a data mining approach for identification of mobile opinion leaders and their content usage patterns in large telecommunications datasets // Technological Forecasting and Social Change. – 2018. – Vol. 130. – P. 88–98.
3. Espadinha-Cruz P., Fernandes A. Grilo, A. Lead management optimization using data mining: A case in the telecommunications sector // Computers & Industrial Engineering. – 2021. – Vol. 154. – P. 107–122.
4. Guifang G. & Youshi, H. Research on the application of data mining to customer relationship management in the mobile communication industry / Proceedings of 3rd IEEE international conference on computer science and information technology // ICCSIT. – 2010. – Vol. 2. – P. 597–599.
5. Guo F. & Qin, H. Data mining techniques for customer relationship management // Journal of Physics: Conference Series. – 2017. – Vol. 910, Iss. 1. – P. 1–6.
6. D’Haen J., Van Den Poel D., Thorleuchter D. & Benoit D. F. Integrating expert knowledge and multilingual web crawling data in a lead qualification system // Decision Support Systems. – 2016. – Vol. 82. – P. 69–78.
7. Закурдаева Ж. Е. Сравнительная характеристика современного инструментария для моделирования бизнес-процессов компании [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2021. – № 8. – Режим доступа: http://journal.mrsu.ru/arts/sravnitelnaya-xarakteristika-sovremennogo-instrumentariya-dlya-modelirovaniya-biznes-processov-kompanii (дата обращения 15.05.2022).
Выходные данные статьи: Закурдаева Ж. Е. Data Mining как часть методологии анализа клиентской базы телекоммуникационных компаний [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2022. – №8. – Режим доступа: https://journal.mrsu.ru/arts/data-mining-kak-chast-metodologii-analiza-klientskoj-bazy-telekommunikacionnyx-kompanij