Teaching English Pronunciation in the Field of Slovak Research

Опубликовано 27.05.2015 в 15:14
Автор:
УДК: 811.111:81-051(437.6)

During the last three decades, English has been an important component of Slovak education system. In this connection, English pronunciation is a crucial feature and a difficult skill for Slovak learners to acquire. The paper analyses how English pronunciation was surveyed and studied by selected Slovak scholars. The analysis of six Slovak authors and their research papers focuses on the individual aspects that affect the uptake of English pronunciation by Slovak learners in a broader context connected to segmental and suprasegmental features of English phonology.

ОБУЧЕНИЕ АНГЛИЙСКОМУ ПРОИЗНОШЕНИЮ В ТРУДАХ СЛОВАЦКИХ ИССЛЕДОВАТЕЛЕЙ

За последние три десятилетия английский язык стал важным компонентом Словацкой системы образования. При этом английское произношение является наиболее актуальным аспектом и самым трудным навыком для словацких учащихся. В статье представлен обзор исследований, проведенных учеными Словакии по данной проблеме. Анализируются работы шести словацких ученых с точки зрения индивидуального подхода к преодолению трудностей освоения английского произношения словацкими учащимися, который базируется на широком контексте в связи с супрасегментными характеристиками английской фонологии.

Библиографический список
Выходные данные статьи: Bodorík M. Teaching English Pronunciation in the Field of Slovak Research [Электронный ресурс] // Огарев-online. – 2015. – №14. – Режим доступа: http://journal.mrsu.ru/arts/teaching-english-pronunciation-in-the-field-of-slovak-research